lørdag 4. august 2012

Hjerteknuser

Da jeg var i Gjemnes (Møre og Romsdal) på 5 årstreff med folkehøyskolen, som forrøvrig ikke kjentes ut som er 5 år siden... Da møtte jeg Birgitte i Molde, det var så utrolig koslig etter 4 år! Vi storkoste oss rundt i Molde sentrum, var på Egon å spiste lunch, eller... middag og spiste gooood minnerik is, det er jo litt spesiellt at man bestiller is iforhold til gram og ikke i kuler...


Vi "dumpet" inn i den ene butikken etter den andre, sports butikker, interiør butikker, gullsmed og jeg hadde jo 2 håndarbeidsbutikker jeg bare MÅTTE innom for minners skyld og som vanlig fant vi masse fint. Vi falt pladask for et teppe, "hjerteknuser". De hadde heklet det i mange forskjellige farger, dette bare MÅTTE vi lage. Vi stod lenge å grubla, for vi fikk ikke kjøpe kun mønsteret, vi måtte kjøpe garn også.. mine farger ble da brun og offwite, Birgitte valgte flere farger og skulle lage samme teppe men litt større. Jeg for min del hadde nok med størrelsen det allerede var, (vognteppe) ettersom jeg ikke har heklet mye i mitt liv...


Da jeg kom hjem mente Mamma jeg hadde tatt meg vann over hodet, hun mente jeg heller skulle begynt å hekle på en gryteklut eller noe, og ikke på et så stort prosjekt som dette når jeg ikke hadde heklet før, men mente også at det var jo "litt deg" som hun sa, å starte på store prosjekter uten å vite hvordan.. Men jeg fikk det jo altså til da! Med veiledning en kveld av Mamma.. Syntes resultatet ble bra, kanskje det blir et i forskjellige farger på hjertene etterhvert. Teppet er ikke dampet på bildene enda, men men siste finnish kommer etterhvert!

Birgitte, venter jeg på ditt resultat!

 


 

2 kommentarer:

  1. Velkommen inn i bloggverdenen igjen kjære Janne!! Dette blir gøy! Hjerteteppet ble nydelig! Syns det ble veldig fint med to farger:)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ny blogg! Kjekt å kunne følge deg fra starten av;) Så kjekt at du og Birgitte fikk treffes igjen. Hun gledet seg veldig;) Og dette hekleteppet var bare helt nyyydelig!! Slikt har jeg ikke sett før faktisk. (sendte mail om at jeg ikke kom inn på bloggen, men nå er jeg her likevel:)

    SvarSlett